BuzzadorBLOG

21 april 2008

Helgen har varit lugn men hektisk. Släktingar och vänner har kommit hem till oss i lilla lyan och uppvaktat mig med både blommor och presenter. I utbyte mot såväl kaffe som smörgås- och glasstårta då naturligtvis. :)
Det var en trevlig helg, men samtidigt är det ganska skönt att allt firande är över nu och jag får tillfälle att bara vara.

Idag har jag varit riktigt duktig med studierna och gjort nästan två och en halv uppgift av de uppgifter som ska göras. Det är fortfarande massor med jobb, men nu är jag åtminstone på gång och känner någon form av kämparglöd. Jag ska baske mig inte kasta in handduken nu, när det är så kort tid kvar!

Mitt onlinespelande tar sig ganska spännande små åkturer ibland. Jag har verkligen fått använda mig av mina kunskaper i såväl sociologi som psykologi i kära gamla Puzzle Pirates. Vår besättning håller på att falla samman och de båda praterna som bråkar har kommit till mig för att lätta sina hjärtan... Vid närmare efteranke kanske vi ska lägga till diplomatiska färdigheter till sociologin och psykologin. Hur som helst så har vår kapten problem i verkliga livet och han orkar därför inte spela längre. Då tar en annan tjej över kaptensposten varvid resten av besättningen (som inte gillat vår förre kapten) chansen och gör myteri. Gråt och tandagnisslan naturligtvis och nu är vi som inte orkar bråka längre på väg att starta upp en egen besättning. Snacka om drama.

Annars skiner solen som en tok ute. Och Balkonggrannens djuriska lustar gör sig påminda. I lördags bestämde sig han och tjejen att ha hårt sexuellt umgänge ute på deras balkong. Så lagom trevligt för oss när vi satt och slurpade kaffe och åt tårta i godan ro. Men det satte, trots allt, en ganska pikant krydda på tillställningen. ;) Svärfar skojade om att det nog var bäst att vi hjälpte dom att hålla takten genom att äta oss ikapp med deras, allt mer, tilltagande extas. Våren spirar ikapp med lusten, så att säga...

Ikväll ska jag äterigen ner till gymet, idag med nya träningsbyxor. Och sen vet jag inte riktigt vad som kommer att hända. Henke skulle träffa en kompis inne i Skövde och sa att han nog skulle bli sen. Så jag sitter här och är gräsänka och trivs i solgasset. Psykologins- och Omsorgens historia står på schemat just nu. Och kompanjonen herr Kaffekopp finns, som alltid närvarande vid min vänstra sida.

Kram på er...

Inga kommentarer: