BuzzadorBLOG

16 april 2008


Vi var och fikade hemma hos Henkes syster Camilla igår. Trevligt värre, speciellt eftersom jag fick rå om lilla Ida, snart tre månader. Jag stormtrivdes och återigen så tickar den berömda klockan. Jag vet, jag är jättesugen på att skaffa barn. Varför hymla med sanningen?

Idag ska jag försöka bringa ordning i kaoset och städa upp i lyan, den ser inte rolig ut, men jag vet att det går ganska fort att få ordning på den. Har dock aningens dåligt samvete för damerna. Dom har bestämt sig för att det är väldigt bra att använda sig av valda hörn och tröskeln ut mot trappuppgången som kissplatser.

Detta uppskattas dock inte av oss två tvåbeningar, därför köpte jag fy-spray plus någon slags deodorant till kattlådan som skulle göra den trevligare att besöka. Men för att katterna inte ska bli alldeles tillplattade var matte naturligtvis tvungen att köpa tre leksaksmöss för att göra övergången från snäll till mindre trevlig mer följsam.
Jag håller tummarna för att det fungerar. Men än så länge har jag inte kommit så långt som till själva sprayandet. Först ska tvätten vikas ihop och ny hängas på tork, maten ska lagas, ska på träning i kväll och sen ska jag passa på att få ordning på allt plus baka muffins tills imorgon då min kära styvmor kommer hit.
Det är jag i ett nötskal, att alltid vänta in i det sista så att hela livet blir a'la ketchupeffekt. Först händer ingenting, sen inget.. och sen händer allt.

Ska passa på att fylla år med. Då kommer släkt och vänner hit och jag ska bjuda på smörgåstårta och en liten kaka till kaffet plus att ikläda mig den alltid så spännande värdinnerollen. :)

Nej, bäst att sätta fart innan henkeman kommer hem och ger mig förödande blickar för att jag inte har gjort någonting när jag ändå är hemma och bara skrotar dagarna i ända.
Idag började gräset att grönska. Imorgon kanske vi har sommar.

Inga kommentarer: