BuzzadorBLOG

10 april 2008

Idag har jag lätt träningsvärk. Var på gymet med Hanna igår och tränade Core. Det ska tydligen vara bra för att få en bättre hållning och stärka rygg och magmusklerna. Jag tyckte inte det var så allvarligt, så jag sprang glatt ut direkt efteråt och gick på gåbandet i tio minuter. När jag kom hem bakade jag lite bröd och kände mig huslig.

Idag kunde jag knappt ta mig ut sängen. Så jag tränade nog muskler som jag inte visste om att jag hade. Men det känns skönt i alla fall. Måste få ordning på allt överblivet daller på mig så att kläderna sitter snyggt igen.

Det kära gamla biblioteket börjar nog få skrämselhicka av slarviga lilla Jenny igen. Jag ska ta på mig solglasögon och en vidbrättad hatt och knalla dit med böcker som skulle varit tillbaka för längesedan. Dom har till och med ringt och påminnt mig. Håhåjaja, låneböcker och bibliotek har nog aldrig varit min grej. Jag tycker för mycket om böcker och vill helst att dom ska bo hemma hos mig på heltid. ;)

Dagen till ära tänkte jag passa på att storstäda lyan. Det är inte sant hur mycket den förfaller på bara en vecka utan direkt tillsyn av dammsugaren. Speciellt då det bor två hårbollar här som bestämt sig för att svida om till sommarpäls. Klappade Olga föut och fick hela näsan full av olgahår. Lisa däremot föredrar att byta om i mattes säng, glatt spinnande och mjölktrampandes på en halvsovande matte. Katter är underbara...

Ikväll är det körövning igen. Undrar hur mycket stöd jag kan räkna med från min ömmande mage. Det kommer antagligen komma något enstaka, förskräckt, pip ifrån mig. Men jag ska ha roligt i alla fall. :)

Nu stundar helgen. För en gång skull ska vi ta det hyfsat lugnt och det är skönt eftersom jag känner hur bacilluskerna hopar sig illasinnat över mig, glatt väntandes på att smitta ner mig. Det blir bara ett femårskalas och en titt på Sebastians nya lägenhet. Kram på er, nu är det dammsugaren och moppen som väntar.

Inga kommentarer: