BuzzadorBLOG

23 april 2008

Solsken är underbart. Vi behöver ljuset. men när ljuset tar överhanden behövs gardiner. Något som vi varit utan sen vi flyttade till nya lyan. Detta blev åtgärdat idag. En lätt korpulent man i sina bästa år, jovialiskt skrattande och fullt medveten om att han känner hela min släkt, men att jag inte riktigt vet vem han var spenderade en timma av sitt liv med att rädda oss från överhettning, alternativt solsting. 2400 riksdaler går kalaset på, men då har vi persienner i vardags- och sovrummet.

Jag har fortfarande lätt träningsvärk. Tror att det mer är ett konstant tillstånd hos mig just nu. Ska träna core ikväll med Hanna. Det är skönt att veta att man gör något som är bra för kroppen. Att äta choklad är bra för själen, att träna är bra för kroppen. Synd bara att jag föredrar själen just nu. Fem chokladbitar och en stor kopp kaffe. Äsch, jag får ta en långpromenad ikväll istället. Alla säger att viktnedgång handlar om vilja. Jag tror det handlar om diplomati. Att kunna ge och ta. Kroppen behöver rörelse, själen behöver socker. Ge dom lite av varje så blir det en jämnvikt, ge kroppen mer och du går ner i vikt. Ge själen mer och kroppen gör dig olycklig.
Lätt ekvation - svårt att genomföra.

När kaffet är urdrycket ska jag bege mig ner på stan och inhandla en blomsterkvast som jag ska ge till Bruno som tack för allt han har hjälpt oss med, allt ifrån bouppteckning till att hjälpa farmor att få ett rejält ekonomiskt uppsving i form av bostadsbidrag. När jag kommer hem igen får Henkeman hjälpa mig att sätta upp gardiner. Är inte så mycket för att inte ha gardiner. Det är för minimalistiskt för min smak.

Jag vill bli klar med min utbildning så att jag kan börja skriva igen. Jag saknar att kunna sätta mig ner och skriva texter, bara för att jag vill. Inte för att någon kräver det av mig. Frihet. Men det blir senare. Nu gäller tragglandet av läxor. Ta hand om er därute.

Inga kommentarer: