BuzzadorBLOG

29 april 2008

Livet är underbart. Min lilla svarta godingkisse Olga har bestämt sig för att matte behöver gos i form av en blötkall nos, små distinkta purrjamanden och mjölktrampande klor. Vi har precis avslutat en kvarts katterapi och jag känner mig riktigt lugn till sinnes. Jag är nog ett kattmänniska i själ och hjärta. Tycker om katternas sätt att vara. Det ska vara på deras premisser och dom har alltid rätt - är det inte rätt sover man en vända och sen är det rätt.. ;)

Bild: En av lekparksbilderna som blev resultatet av att ha kameran med sig en vanlig kväll...

Helgen har varit mysig. Var på inflyttningsfest hemma hos Zarah och Jesper där mycket gott vin och andra sorters spirtuosa inmundigades tillsammans med glada skratt och trevlig musik. En helbra kväll. Lördagen tillbringades på två olika kalas. Ett 25-årskalas som var aningens långtråkigt eftersom jag hamnade med bordsgrannar som inte uppmuntrade till vidare konversation. Det lät ungefär:
"Vi har haft fint väder ett tag nu..."
"mmm, det har vi.."
.."ehm, ja, och annars är allt bra?
" mmm, det är det.."
Någonstans där stängde jag av och ägnade mig istället åt att sitta tyst och snäll och undersöka hur långt ner tristessen kan sänka sig över en människa utan att man kvävs på kuppen. Det behövdes inte så väldigt länge...

När sittandet var färdigt åkte vi hem till kära faster och åt smörgåstårta och lyssnade på hur mina två farbröder och tre fastrar diskuterade gamla minnen. Mest förvånande var Farmor som faktiskt tog för sig av wiskeyn - det var visserligen inte mer än en fyra, men hon brukar knappt aldrig nyttla akohol så....
Minst förvånande var, tyvärr, min ene farbrors förvrängande av sanning och hans sju glas wiskey innanför västen. Fast det blev lite fnissigt när han poängterade att han absolut trodde på hypnos och var övertygad att det fungerade, varpå han drog en otrolig historia, men blev avbruten av sin fru:
"Du ska då alltid förstora upp allting... och hade du tänkt svepa hela wiskeyflaskan?!"
En rätt trevlig kväll ändå som avslutades med ett fotosafari där jag och Henke roade oss med att försöka få snygga bilder i mörkret. Bilden som är med här kommer från en lekpark som är precis utanför kära fasters hem. Där har jag lekt när jag var liten och Henkeman med, för den delen. Lite nostalgi, med andra ord. :)

I söndags åkte vi ut till Fröjereds missionshus där kören hade uppträdande. Jag var ganska nervös eftersom käre farbro och faster var med och jag skulle sjunga solo. Allt gick bra. Farmor tyckte att jag hade mjukast och finast röst, Käre farbror sa att han inte kände igen att det var jag.. så jag ska nog vara nöjd ändå. Jag menar, vi snackar en farbror som kan kläcka ur sig i stort sett vad som helst. Som när jag var på ett lite finare kalas hemma hos dom, han tittar på min faster och säger, klart och tydligt:
"Jahadu, den här såsen hade du inte lyckats så bra med precis..."
Så att jag inte lät som jag var nog hans sätt att säga att det lät okej i alla fall. Min kusin med barn var och lyssnade och hon gillade mig, jag fick tummen upp och ett stort leende när jag hade sjungt. Själv är jag mest förvånad att jag vågar, och att det som kommer fram faktiskt går att lyssna på. ;)

Ikväll ska vi fira in våren och ska ut och grilla i Stadsparken. Det blir hamburgare, bulgursallad och muffins till efterrätt. Vi är ett glatt gäng på sju personer som ska njuta av kvällen på scenen i parken. Om ni befinner er i Hjo så vet ni att grilldoften kommer från oss, kom gärna och säg hej, vetja.

Imorgon ska vi sjunga i Torp, strax utanför Gate. Då blir det gospel inomhus och traditionellt firande utomhus vid brasan. Det kommer nog bli riktigt trevligt. Ny månad, våren kommer bli sommar.

1 kommentar:

Joakim sa...

Intressan tblogg hit kommer jag återkomma ... Jag försöker nog också vara liet filosofisk fast på ett annat vis men vi menar samma sak.... faktiskt .. Ha de Joakim