BuzzadorBLOG

29 juli 2008

Oj, vilken underbar sommarvärme. :)
Igår var jag och Henkeman och badade i Vättern. 23 grader varmt, fullt med folk vid varenda strand.

Vad gör man då?
Jo, man åker till gamla campingstället och tar sig ner för stupet. Väl nere vid Vätterstranden blev vi belönade med 23 gradigt vatten och en sandbotten som fötterna gillade. Det var så skönt att svalka sig lite.

Men när jag kom till jobbet fick jag finna mig i att försöka arbeta i 32 graders värme... Men jag var sval i ungefär en halvtimma. ;)

Ikväll gick vi ner till Grönköping och köpte glass som vi sedan åt nere vid stranden. Vi bor vackert, inte tu tal om saken. Innan det var vi och vattnade lite blommor och våra nära och kära som gottar sig åt att ha semester borta.

Imorgon ska jag och Anni göra egen saft.
Tror jag ska döpa min del av saften till Mor Jennys Sommarminnen. Tycker att det är så tråkigt att bara döpa saften till det den är - typ Blandsaft 2008.. ..då låter sommarminnen bättre.

Inga kommentarer: