BuzzadorBLOG

19 augusti 2008

Oj vilken dag det var igår.
Jag tror inte jag har haft så roligt på länge. Det kändes som en välbehövlig liten semestertripp efter allt jobb som har legat som en klump i almenackan. Jag, Henke, kära faster och farbror samt Farmor åkte iväg till Göteborg och till allsången på Liseberg. Farmor ville så gärna se Lotta Engberg i verkligeheten, så hon hoppade glatt in i bilen. Hon är på sitt 87:e år och pigg som en nötkärna. Väl framme fick vi gå en bra bit, men det gick bra. Bra platser fick vi med. :)

Saken var den att vi var där nästan två timmar innan själva allsången skulle börja, så med en glass i magen gick jag och Henke iväg ett tag och passade på att åka Balder. Snacka barnslig glädje. Jag tror inte jag har skrattat så gott på länge. Den åkturen gjorde baske mig hela min sommar. Jag hade nästan glömt hur underbart det är på Liseberg. Hade jag haft mer tid hade jag köpt ett åkband och åkt precis allt. Som jag brukade göra när jag var mindre.

Nästa gång jag och Henkeman kommer till Göteborg bestämde vi att vi ska till Liseberg igen och åka, åka, åka.. Stackars Sebastian och Thérese får finna sig i att följa med. ;)

Det var en trevlig resa. :)

1 kommentar:

Yoyomba sa...

TVINGA DOM! TVINGA DOM MED VÅÅÅÅLD! Annars kan du ju hota med en o annan sak ;)