BuzzadorBLOG

11 september 2008

Mysigt.
Taktil massage. Snacka om att varva ner. Även om jag bara fick testa några minuter blev jag som en överkokt spagetti efteråt. Lugn och harmonisk och inte så lite trött. Men det gick över snabbt och sen har jag varit som en duracellkanin resten av dagen. :)

Handelade hem lite mat till lyan och lagade mat. Just nu sitter jag förnöjt och slurpar kaffe samt inmundigar en rejäl skopa hemgjord hallonmousse. Alltid trevligt när man hinner med att vara lite husmoderlig fast man jobbar och sliter som sjutton. ;)

Idag var jag på ett möte angående min sagofarbror. På tre timmar kom vi fram till att hörlurar framför teven och datorn nog var bra, att han borde flytta till ett bättre boende, att personalen behöver relevant utbildning och att rutiner är ett måste när man jobbar som vi gör. Håhåjaja...
Blev lite besviken ett tag då det verkar som en av dom andra vikarierna ska få jobba hos sagofarbrorn men inte jag.. Fast jag ger mig inte. ;) Än är jag fit for fight!

Blev glad idag, när jag ändå skriver om min sagofarbror. Han låg i soffan och när jag kom gående sa han "Hej, Jenny. Hur mår du?" För att ha hans diagnos tycker jag det är ett stort steg. Han valde själv att vara den som tilltalade istället för att tilltalas. Det värmde mitt något besvikna hjärta.

Annars är det lugnt och skönt. Ska iväg och sjunga snart och det kommer bli lika trevligt som vanligt. Musik är viktigt för mig. Sjunga är nästan viktigare. :) Nu ska jag återgå till kaffeslurpandet. Ta hand om er därute och kommentera gärna någon gång så jag vet att det finns någon som läser vad jag skriver.

1 kommentar:

Yoyomba sa...

Du får lära mig den dära massagen! Verkar spännande :)
Ååh, S e så sööööööt! :)

Tycker han har gjort stora framstef jag också. Bara av det du har berättat för mig i början till nu. Grattis! ;)