BuzzadorBLOG

19 oktober 2008

Åh, vilket vackert höstväder det är ute idag. Löven börjar falla på allvar och himlen är alldeles ljusblå. Solen lyser välkomnande och vi har barn som leker ute på gården som tjoar och skrattar för fullt. Det är helg i lilla hyrsehuslängan. :)

Sitter här framför dataskärmen och dricker blåbärsté medan Henkeman spelar spel. Idag är det paper Mario som står på schemat ett tag, musiken är åtminstone helt okej. ;)

Var på spelmansträff i Tidaholm igår. Fullt med människor, alla i stort sett, över 65 år. Det var jag, tre killar i min egen ålder och fem barn som drog ner medelåldern den här gången. Men, som jag sagt tidigare, det är alltid trevligt att hålla kulturarvet vid liv.

Enda smolken i glädjebägaren var en något överförfriskad herre som promt skulle sitta så han nästan gnuggade sig mot mig. Hans uppgift för dagen var att kontrollera att jag inte skulle se så arg ut, så han kom hela tiden med en massa kommentarer i stil med, "skratta nu då..", "tänk på plommon, då blir du glad..", Du ser så allvarlig ut, kan du inte le?" och så vidare. Min reaktion blev en ganska påträngande önskan att boxa till alternativt räcka ut tungan för honom. Det blev inte bättre av att han spelade allt i slov motion heller. Allt, och då menar jag ALLT, gick i snigeltempo. Det spelade ingen roll om vi andra började utan honom, så fort han kom med blev vi sniglar hela bunten.

Fast jag fick ett gott skratt i alla fall... En av käre farbrors gamla spelkompisar (som förövrigt är riktigt trevlig) kom fram och viskade i örat på mig att: "Det var första gången jag hörde just den valsen spelas som psalm." Då fick den överförfriskande farbrorn ett brett leende av mig. ;) Som som säger - skadeglädjen.. den skadeglädjen.

Det var en trevlig eftermiddag och kväll som försvann fort. Hela den här helgen kommer försvinna i ett rasande tempo, är jag rädd. För idag ska vi åka på 50-årskalas utanför Korsberga. Det kommer nog bli ungefär så roligt man gör det till. Men jag ska göra mitt bästa för att få en trevlig dag. :)

Nej, nu ska här fixas och ordnas inför kalasandet.
Ta hand om er. :)

Inga kommentarer: