BuzzadorBLOG

24 november 2008

Äntligen!



Tänk. När jag vaknade i morse hade det snöat nästan en hel decimeter över natten. Världen är virvlande vit utanför och allt känns så mysigt inbonat. Jag gillar vintern, speciellt när det är mycket snö och frisk luft ute. Med träd som gnistrar av frost i solskenet.

Blir alldeles lycklig och får lust att äta grillade äpplen (grillade i öppen spis), åka pulka, göra snögubbar och ha picknick med varm choklad när, och om, jag skulle bli trött. Tänk att fruset vatten kan frambringa så mycket känslor. Naturen är allt bra mäktig ibland.

Sen är det inte helt fel att hösten verkligen är över heller. Hösten är inget rolig. Hur mycket folk än påpekar för mig att det är vackert med alla färger och att det är så mysigt att kura ihop under en filt och tända ljus...
...För mig handlar hösten om ett uttdraget, kallt isande, dödstjut. Löven trillar av träden för att bli mull. Blommorna förtvinar, fåglarna flyr fältet..
Nej. Hösten är inte min favvoritårstid.

Idag ska jag skriva på mitt projektarbete, gå ut i snön för att pulsa iväg och handla och sen hem och skriva mer projektarbete. Hmm, känns som temat för veckan är spikad.
Läxor, rast, mera läxor.. sova.. vakna.. läxor.. :p

Snart är jag klar med skolan. Det blir skönt.

Inga kommentarer: