BuzzadorBLOG

7 januari 2009

Håhåjaja,,,


Nu skiner lyan efter allt städande och fejande. Jag gillar när det är rent och snyggt omkring mig.
Även om våra små kattdamer är livrädda för dammsugaren så har inte den käkat upp dem - än. :p

Det är lugnt och skönt här ikväll. Nästan för lugnt.
Var ute på nätet och kollade på jobb. Bäst att vara förberedd inför måndagens obligatoriska besök på kära Arbetsfömedlingen. Måste fixa överlåtelsepapper så jag får mina pengar med.

Det skulle vara väldigt trevligt om jag slapp hamna i en trist cirkus med evig väntan på ett arbete, men jag får väl göra mig beredd på att livet inte alltid kommer flygande med guld i näbben till mig. Jag, som alla andra, får lära mig att det är djungelns lag som gäller därute.

Nåja, jag hittade en bra hemsida fylld med små texter, på engelska, som kan hjälpa mig att undvika att vara bitter. Den hittar ni här. Ett översatt exempel:
"Så länge jag kan skratta är jag aldrig fattig"

Ta hand om er därute...

1 kommentar:

Emma sa...

Håller tummarna för dig att du ska hitta ett jobb du gillar!

Kram Emma