BuzzadorBLOG

19 mars 2010

Gräsänka

Sitter ensam i lilla lyan ikväll. Henkeponken är på spelkväll hemma hos lillasyster med pojkvän. Ganska trevligt ändå. Att vara ensam, menar jag. Jag får göra precis vad jag vill. Ha tevekontrollen för mig själv och kan lyssna på vilken musik jag vill, utan att Henkeponken kommenterar, vad han anser, är min dåliga musiksmak.

Min kväll har bestått av att uppspelt sitta i soffan och titta på premiären av så ska det låta och att försöka få pälsbollen Lisa att inte fara upp i fönstret bara för att hon har tråkigt och vill ha mattes uppmärksamhet.

Jag har ätit lite godis och druckit en dricka. Har fortfarande ont i ändan, men annars är det ett hel okej kväll. Dräller omkring i urtvättade gympabrallor och bara finns..  

Imorgon ska jag till Jönköping och spela lite bas. Så det blir jag, badringen Viola och så resten av spelgänget. Antar att det blir spelat två låtar för att sen få lalla runt och undvika att ha ont och spela lite till. Bra med rutiner och konsekvens, kan jag tro.

Nu ska jag strax borta mina tänder och krypa ner i bingen för lite skönhetssömn. Antar att Henkeponken dräller in någon gång i natt, men ömmande tummar och ett stort leende på läpparna. Det här med Tevespel - det är hans gebit. :) Min goe, söte Henkeponke. 

Ta hand om er, nu ska jag umgås med mina pälsbollar och sova. 

Inga kommentarer: