BuzzadorBLOG

6 juli 2010

Produktivitet

Idag är en sån där dag när jag uträttar massor med småsaker men ändå inte får något gjort. Det liksom pirrar i hela kroppen av energi och jag kan inte sitta still. Så fort jag gör någonting någorlunda konstruktivt funkar det i ungefär en kvart. Sen blir jag dödligt uttråkad och vill genast sätta igång med ett projekt till. Rent logiskt får jag därför ingenting gjort. Jag tror att det är min hjärna som inte fått utmaning nog idag. Den vill vidga sina vyer en sväng, eller nåt.

Henkeman är däremot lugnt själv. Han spelar spel och verkar nästan ha vuxit fast i soffhörnet. Jag däremot fladdrar omkring som en slängd papperstuss och virvlar omkring med allt som måste göras, men som ändå inte syns sen. Knepigt...

Men jag tror nog att det blir en helt okej dag ändå idag. Solen gassar inte riktigt lika mycket som från de gångna dagarna. Kanske blir mitt humör mindre neurotiskt om jag får med mig Henkeman ut på promenad en sväng. Ut bland molnen. Ut till klorofyllen och vackra vyer.

Nej, nu vill jag göra andra saker.

Tjipp å Hajk på er, go vänner...

Inga kommentarer: