BuzzadorBLOG

3 juli 2010

Svergies mest inplastade vänstertass...

Idag har jag och Henkeponken gjort turistiga saker i Malmö innerstad. Det har varit trevligt och staden gjorde mig inte besviken. Jag tror att vi har gått flera mil under de senaste dagarna. Detta uppskattas av mitt, förhoppningsvis, minskade midjemått men inte av mina stackars fossingar. Det är speciellt vänster fot som inte trivs med tillvaron. Jag har ett jätteplåster vid stortån, ett runt min söntertrasade häl och ett plåster med 100 dalmatiner mot grå bakgrund som täcker större delen av lilltån. Nåja, det ska väl märkas att man rört på sig, antar jag. :)

Det har varit varmt och gott idag. Temperaturen har snittat 30 grader och det är först nu som det är riktigt gott ute. Så jag och Henkeponken ska styra kosan mot något billigt ölhak med tillhörande skrangliga uteservering och inmundiga ett stycke immande pilsner. Det lär smaka väldans bra i värmen om inte annat.

Nästa gång vi kommer till Malmö ska vi nog välja ett annat vandrarhem. Det kändes som det här ligger lite för långt bort från stan, men det är okej. Om man bortser från städfadäser.

Imorgon ska vi åka hem igen. Just när vi vant oss vid semester och allt.

Fast... Det kanske är som Bo Kaspers sjunger: "Säg ingenting till dom vi känner, säg ingenting om att vi längtar hem." Det ska bli trevligt att komma tillbaka till släkt och vänner igen.

Kram på er, nu ska vi dricka bärs!

Inga kommentarer: