BuzzadorBLOG

2 juli 2010

Tivoli, here I come!

Vi startade andra dagen på vår resa med att sova ett bra tag. Sen vandrade vi iväg till ett café som skulle ha frukostbuffé enligt vandrarhemmet. Detta stämde inte, men vi fick varsin smörgås ändå. Lite halvtrist att det inte är rätt information som finns framme. En annan, rätt trist sak, är att städningen på vårt lilla vandrarhem nog är i tristaste laget. I natt hade någon kissat ner hela golvet på ena toaletten så den vägrade jag gå på. Nästa toalett var nerkissad på hela sitsen, så den skippade jag med. Det var väldigt trevligt att inte cafétoan höll samma standard...

Efter att ha vandrat till centralen kom vi fram till att tåg nog var trevligare att tuffa över öresundsbron med än bussen, som ingen egentligen visste någonting om. Sagt och gjort så hoppade vi på öresundståget och snart var vi framme i Köpenhamn.

Tivoli var trevligt, men jag tror att jag är lite för bortskämd med Liseberg. Men det var väldigt fint med vackra blomsterarrangemang och fina fontäner och så. Vi fick i oss god mat i form av entrecote och avslutade frosseriet med en gigantisk mjukglass som var doppad i varm choklad. Det var riktigt smaskens. :)

När vi tröttnade på Tivoli gick vi en vända i Köpenhamn. Jag tror vi missade ströget, men vi hittade en jättefin naturskön slinga vid vattnet som var nog så trevlig. På vägen till tågstationen tror jag att vi snuddade vid kristiania, men jag är inte säker. Jag vet att det var fullt med sexleksaker i skyltfönstren i alla fall...

Enda nerköpet var väl att mina skor inte var riktigt så bekväma som jag trodde. Nu sitter jag med en vätskefylld kudde strax under vänster stortå och har två småtår som protesterar rätt vilt, dom med. Men det är väl sånt man får räkna med, antar jag.

Nu ska jag ta det lugnt resten av kvällen. Får se om jag orkar hasa mig in i duschen en vända innan jag somnar. Imorgon väntar Folkets Park och en rundtur med båt genom centrala Malmö på oss.. tror jag i alla fall. Vi får se hur dagsformen är imorgon.

Kram på er och ta hand om varandra, vet jag. :)

Inga kommentarer: